Blog was created on 27 November 2010

Wednesday, May 4, 2011

Desserts

Bila dah duduk dekat rumah sorang-sorang, all I think about is desserts. So I pun search la gambar-gambar desserts dengan recipe nye. Boleh buat ni. Ececeh. Sometimes I buat desserts sendiri, tapi banana split je la. HIHI. 


But desserts are so delicious. Agree agree?


Caramel Pudding.
Oh so yummy! Serious suka, sometimes my aunty ada buat, that is the time yang paling I suka. Hee. So a reminder, if ada buat kenduri ke, buat la ni, oh yums!



Puding Roti.
Gambar tu Puding Roti Laici kan? but I never try with laici before. Or maybe I should. Hehe. Tapi puding roti sedap kan? Buat sendiri pun boleh.



Cupcakes.
Most cupcakes are just super duper cute, mesti rasa macam sayang nak makan kan? Tapi what i like the most for a delicious cupcakes are the taste & the look. Bila rupa lawa, lepas tu rasa pun sedap, tu la yang terbaik. That is my opinion for the cute little cuppycakes! :D






Triffle
Apa tu? Dalam triffle ni, ada macam-macam, spongecake, jelly, custard, etc. Different triffle, different the taste. GO try it!






Cocktail.
Selalu kalau ada kenduri then dia bagi cocktail, memang marvellous. Hehe.




Tiramisu
A sweet name for Tiramisu is Tiramissyou. Hehe. Tiramisu sangat sedap, rasa dia macam coffee camtu. Tak pernah rasa? Kena rasa, sebab sedap. But ada setengah international restaurant dorang prepare ni dengan liquor, so beware yup!



Carrot Cheese Cake
If you terasa nak makan ni, go to secret recipe. Fuhh, sedap sedap. Especially cream cheese dia tu. I mesti habiskan cream cheese on top dia dulu before makan kek dia. Hee.



Cheeze Choc by Secret Recipe.
Ni antara kek yang paling I suka dekat Secret Recipe. If it was my birthday, if possible I memang nak cake ni. Haha. No other cakes for me darling.



Kuih Seri Muka
Okay back to a much traditional dessert. I suka seri muka, sebab bahagian hijau tu. Haha. Bahagian pulut tu macam kurang sikit, tapi bila dah mix dengan hijau tu, sedaaaaap!



Kuih Lapis
Favourite kuih of all! Since kecik lagi, pagi-pagi nak breakfast tu rasa nak jugak ada kuih ni. Mesti TokTan akan belikan together with roti canai or nasi lemak. Aww rindu rindu!






Pengat Pisang
Ouh, makan ni petang-petang, mesti best gila!

Okay itu sahaja pencuci mulut & mata kita pada hari ini. :')




pergi blog dia, then you rasa macam nak makan laptop. (:

No comments:

Post a Comment