Blog was created on 27 November 2010

Sunday, May 8, 2011

Saya Sayang Ummie Saya Setiap Masa

Seperti yang kita semua tahu, today (15 May) is Mother's Day!

Tapi ada sesetengah pendapat tak setuju dengan adanya hari ibu sebab dorang rasa masa hari ibu ni je kita sayang ibu kita. Is that true?

I don't think so.

Sebab saya sayang ummie saya (Che Wan Suraya Wan Mohd Salleh) 
setiap saat, setiap jam, setiap hari, setiap minggu, setiap tahun dan sepanjang masa.



Personally, I think Hari Ibu ni disambut sebab nak buat 1 hari untuk ummie rasa very the istimewa. It means like, the day where she will feel like a Queen, tunjukkan penghargaan to our dearest ummie for all the things she has done, sejak kitorang baby until dah besar panjang yang dah pandai buat air untuk ummie. Hee. And of course, let her know how much we care and loves ummie so much.

Its true, kita patut hargai ummie kita every single day. And yes we are, every single time. Bagi saya, kalau boleh saya tak nak ada satu hari pun saya buat ummie terasa dengan tindakan yang saya buat tu. If possible, saya nak buat ummie happy everyday. Right?

Kitorang sambut Mother's Day selalunya biasa-biasa je, sekadar termampu. Beli sekeping kad or maybe buat sendiri & berikan sedikit gifts. And sometimes, we go out to eat something special that ummie likes la for sure.

Tak perlu nak poyo-poyo celebrate Mother's Day macam nak gila, then hari lain layan your own mother macam nak tak nak or tak melayan langsung pun kerenah your mother. Sometimes I sendiri tak perasan yang I ada buat kesilapan when it comes to treating my own ummie, tapi at the end of the day I akan berdoa pada Allah untuk diampunkan segala dosa kalau I ada terbuat kesilapan to my ummie yang mungkin I perasan or langsung tak sedar.

Ummie is my bestest friend ever. Kalau shopping dengan ummie sangat best, time tu je memang I akan beli barang. Seriously, kalau keluar dengan kawan-kawan, I tak beli barang sangat sebab I tau bila keluar dengan ummie mesti akan beli nanti. And ummie is my best gossip partner. Bukan mengumpat or memfitnah ke apa, tapi just another way to release the tension. Ummie je faham. Kan ummie kan? :)

Love your ummie every single day, not just during Mother's Day okie?
XOXO

No comments:

Post a Comment