Blog was created on 27 November 2010

Monday, November 7, 2011

Grad On Time!

I know, result UiTM keluar 4nov and hari ni baru nak cerita, lembab ah lu. Haha. Alhamdulillah after result dah keluar, baru lah boleh cakap officially yang I dah finished my studies as a diploma business studies student! Woot woot. Syukur. :')




Grad on Time & CGPA above 3.00 was my target, Alhamdulillah.


I will keep on continue my study to pursue my degree, but I'm still in a dilemma because I am soooooo confuse whether to take Degree in Human Resource or Degree in Event Management. Ingat nak ambik Event Management sebab faculty tu dah under Business Management faculty, so maybe boleh cut credit hours, kot? Haha suka hati kau je. Tapi memang minat dua-dua, so its gonna be tough for me.


If ambik HR, maybe dekat Melaka or Puncak Alam. If Event Management, they said dekat Shah Alam. If dapat Shah Alam or Puncak Alam, they said it is like a hell, but I dunno the truth because I never studied there, plus degree life is like totally different kan? Aigoo aigoo. But Melaka sounds fun to me, haha.


No matter what, although I've been to other UiTM's like Arau, Shah Alam, Melaka & Sabah, I'm still in love with Segamat because of the environment of the campus. You don't need to walk so far from your hostel to class, that is the advantage! Segamat di hati, wah gitu. :D


Okay I will be missing UiTM Segamat so much after this, the environment of studying will be much different from now on. Ada lagi tak pergi kelas berjalan beramai-ramai bersama kawan-kawan lepas ni? Eh sedih pulak. Club 10~ :'(


InsyaAllah time degree akan try dapatkan ANC (Anugerah Naib Cancellor), siapa yang tak nak pakai selempang color pink tu wehhh?! I know every UiTM students wants it! Time diploma I tak dapat sebab I think I memang banyak enjoy je lebih, adrenalin rush, haha poyooo. Even time part 1 je dah buat hal, sebab time tu tengah semangat Unisel kuat sangat (suddenly rindu dengan hostel Unisel BJ yang sumpah awesome & lifestyle Unisel yang makes me culture shock kejap, haha.) Okay-okay, time degree sila buat betul-betul, insyaAllah, but I know degree will be like triple the harder. Try la dulu bro, jangan banyak cakap je & stop being so sarcasm lah! ;p


Congrats to all my Club 10 friends, I am so proud of you guys for achieving 4 flats, DL and also pointer yang semakin meningkat! XOXO!
And bdk-bdk intake dec'08 yang dah complete studies too, wehee :)

6 comments:

  1. congratulations senior ! :) lepas ni tak nampak dah kakak MPP ni. tak nampak dah Club10. hehe.

    ReplyDelete
  2. hehe tenkiu my junior, study elok2 ya for upcoming sem. :)

    ReplyDelete
  3. che mon. sye still bleh kire la poniter kamu dear. kamu x black kn something. huhu :P

    ReplyDelete
  4. mmg saje x black kan yg 3 tu, haha. tp hanya org tertentu je tau 3point brape brape. kan kan? huehue.

    ReplyDelete