Blog was created on 27 November 2010

Sunday, December 18, 2011

Kerja?

Its been a while since I bercuti. Ye lah, memang lama lagi nak cuti, sebab masuk degree insyaAllah bulan 3. But currently tengah cuti sekolah kan? So I tolong babysit budak 3 orang yang sedang bercuti sekolah. I have to take care of my little brother and my 2 cousins. Ni pun kira side income jugak ni, ingat I jaga dorang just tengok camtu je ke? I kena jaga kucing, clean up the house and etc.

Tapi bila dorang dah masuk sekolah in January, what should I do? Continue goyang kaki di rumah dan membesarkan badan? Hurm hurm.

I was thinking untuk cari kerja, so I can work masa bulan 1 until bulan 3. At least takde la I'm bored duduk rumah alone. But then, berfikir lagi, where in the world I nak cari kerja? 

Okay, I terpaksa mengaku I'm quiet picky dalam mencari kerja. Kalau kerja dekat restoran, mostly my friends said sangat penat especially during lunch time or dinner la kan. Kalau kerja boutique jual baju or shoes semua tu, sometimes boleh jadi bored and letih sebab berdiri je la kerja kau. If kerja office like banks, mostly kena ikut contract yang 1 year, hello I still nak continue study, that is my main objective. I know bila you dah dapat kerja camtu, it is a good experience for you, tapi I taknak la sampai kena jadi part time student and full time worker.

Entah la, jadi housewife lagi best agaknye. Err, tapi jadi housewife best bila dah ada husband and kids je, but I don't have any yet, haha. Sometimes it can be so bored staying at home, especially when you're 21, please understand my situation. At least if kerja, you can meet other people and the best thing about it, you are out of the house. Bukan tak suka duduk rumah, tapi bila dah asyik terperap je dekat dalam rumah, it can be so bored you know.

Seriously, I need some ideas kerja apa yang patut I buat. Any ideas of kerja kosong area KL and Selayang, please roger roger me, haha.



Dulu ingat nak bukak online shopping blogs, tapi cita-cita belum tercapai lagi because I dunno what else to sell. Asyik shawls je, orang sekarang pun dah start nak mencari balik tudung bawal yang dah simpan bawah almari tu. Think think think!


No comments:

Post a Comment